Tisdag

Myser i soffan med film tillsammans med mina dogs. Har precis avslutat min favoritfilm Dear John. Har sett den många gånger, men den är lika bra varje gång. Ibland undrar jag varför inte livet kan få vara som på film, en stor kris/händelse och sen blir resten av livet bra. Tankenn var att jag skulle sätta igång med städningen när jag kom hem från Mullsjö, men det blev liksom inte riktigt så. Tyckte lite synd om mej själv som var deppig så det fick bli mys i soffan med hundarna istället.
 
Igår var jag i stallet strax innan sex, tog in Lucky direkt och red en sväng i skogen på henne. Rundan som brukar ta över en timma gjorde vi på 55 min. Behöver jag säga att fröken jätteponny var ganska piss. Helt underbar rund, rullande galopp. Hon galopperade mej nästan ur sadeln där ett tag. Så fin var hon! Rider på min akademiska stång ute och det trivs hon väldigt bra på verkar det som.
 
Med Millie tog jag en promenad för att se vad hon säger om alla de miljoner vattenpölar som fanns utmed och över hela vägen. Kan ju vara bra att veta hur hon reagerar när hon ombeds gå igenom dem, inga problem. Hon klampade på rätt igenom dem allihopa. Hon fick sova inne natten till idag, hon verkar ha likadana hovar som Pippi, blir mjuk i sulan och strålen. Hovarna går sönder lättare och hon blir öm. Så hon fick vara inne och torka till lite.
 
Lite lagom trött sent igår kväll slängde jag i färg i håret, för att vara halvt medvetslös så tycker jag att det blev helt okej. Skönt att ha fått det gjort, har varit så trött på håret nu det sista, det har sett så tråkigt ut.
 
Idag var jag i stallet tidigt. Lucky hade precis hunnit gå ut. Fixade med Milla först, mockning och foder emellan och sist Lucky. Löslongerade bägge på ridbanan. Milla var piggelin, men kom snabbt på att matte inte kunde ta sej över den stora vattenpölen så smidigt, så där passade hon på att stanna ett par gånger. Men överlag skötte hon sej fint som vanligt. Lucky är fantastisk att jobba med, den kontakten jag får med henne när jag jobbar henne lös känns nästan magisk. Hur hon kan läsa mej så bra, det är helt otroligt.
 
Vädret har varit väldigt växlande både igår och idag, allt från soligt till spöregn. Det enda som har varit konstant är väl temperaturen, det har varit ganska varmt hela tiden. Vilket har varit ganska skönt.
 
Efter stallet idag vilade jag hemma en stund, sen åkte jag in till Mullsjö och simmade. Blev bara 45 min, men det räckte idag. Slappade i bastun 15 min efter, vilket var enormt skönt. Men kunde inte riktigt slappna av idag som jag gjorde sist.
 
Nu längtar jag till sommaren, behöver komma iväg och få en nystart på mitt liv. Har så mycket funderingar och saker som händer (och inte händer) just nu. Känner att jag behöver komma iväg och bara tänka på mej och mitt liv ett tag. Lämna vardagen här hemma..
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0