Onsdag

Började med att jag försov mej (naturligtvis). Skulle ha åka med tåget 07.30 från Sandhem. Men det blev lite tajt då jag vaknade strax innan åtta och när jag ska ha med mej bägge småhundarna så tänkte jag gå. Som tur va så började Tobbe tidigt så jag kunde åka med honom in till Jönköping och ta bussen till Gränna därifrån direkt. Så jag var framme i bestämt tid ialla fall. Hundarna skötte sej som vanligt jättefint både på stationen och på bussen. De sover mest, sitter och spanar lite ibland när de märker att vi saktar ner. Det var bara Pimmen som fick lite hjärnkramp när vi stannade på ett ställe och där stod det ett helt gäng kor i en hage precis utanför fönstret och glodde på oss. Eftersom jag fick hem henne i november så har hon ju inte sett så mycket sådant innan lilla skitungen..<3

 

Framme i Gränna mötte Sara och Atlas (hennes papillon) upp oss, småtjejerna fick hälsa och sen gick vi en promenad tillsammans innan vi gick hem till Sara så hundarna fick leka lite lösa. Panda och Atlas träffades ju när han var mycket mindre och Pimmen har aldrig träffat honom. Mina var lite tråkiga och kom inte riktigt igång och lekte. Panda gjorde ett par ryck och lekte med den väldigt uppspelta Atlas som var lycklig över att ha tjejerna på besök.

 

När vi tyckte att vi suttit och stekt i solen tillräckligt länge gick vi ner mot hamnen, hundarna fick bada lite innan vi gick upp till PirKro och käkade lite glass. Körde min favorit, polka, saltlakrits och brownie!

 

Hem till Sara igen och steka lite mer i solen. Så himla gött att sitta där och bara prata lite skit och minnen och se hundarna ligga och lata sej i solen. Gränna har en helt otrolig atmosfär och jag bara trivs, såfort jag kommer dit så känner jag mej hemma. Det var ju mitt hem under ett par år och någon gång igen ska jag bo där. Det har jag lovat mej själv!

 

Vi avslutade med en runda nere i hamnen igen, käkade lite gott på PirKro som för övrigt var sej likt sedan jag jobbade där. Sen gick vi ner och kikade i småbåtshamnen innan vi gick bort till ännu en liten strand utmed strandpromenaden och lät hundarna fara runt i vattenbrynet en stund. Jag åkte bussen mot Jönköping framåt eftermiddagen. Trötta hundar och trött mej så vi lyckades somna till på både bussen och tåget. Tog massor av foton under dagen som kommer lite senare.

 

Gick hem och lämnade småtjejerna, rastade Dumle och åkte sedan ut till stallet. Bägge tjejerna fick jobba lösa på ridbanan. Fick smörja och spraya dem ordentligt, eländiga knott och andra flygande ohyror som nödvändigtvis ska bita på dem.

 

Åkte inte hem igen fören strax efter nio, trött och nöjd. Hundarna fick sin kvällsmat ute på trappen idag, helt underbart att tjugo i tio kunna sitta ute i shorts och t-shirt och titta på nöjda hundar som vilade efter kvällsmaten.

 

Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0