Lat söndag...

Seriöst, hur kan man vara så himla trött!? Känns som om jag inte sovit en blund inatt, men det har ju varit fullmåne så det kanske beror på det...
.
Igår spenderade jag dagen med att städa, tvätta och vila... Var nästan lika trött igår på f.m och dagen som jag är idag. På e.m kom Micke och Jenny ut och hälsade på en sväng, sen kom Mathilda och det blev en liten roadtrip ut till hennes föräldrar, utfodrade oss själva på McDonalds vid Jordbron efteråt och fuskade med lite godis... Så vi var inte hemma förrens runt 23 på kvällen... Men roligt hade vi...=P
.
Idag blir det förmodligen en tripp ner till en närliggande sjö för hundbad (om vädret tillåter) tillsammans med Mathilda och Älton. Se om Dumle kan smitta badkrukan Älton med sin kärlek till vatten.
Jag gjorde misstaget igår att jag frågade Dumle om han ville åka och bada imorgon, han blev skogstokig och sen skitsur för att jag sagt det magiska ordet och sen fick han inte bada på en gång... haha
.
Vidare så ska Lucky motioneras, Pippi Plupp ska få sej en rejäl genomgång med borsten och en promenad, matas ska de också... Måste ha hem mer grovfoder snart också, det är den största nackdelen med att ha en häst som inte ska gå på bete, fodra hela sommaren. Och nu måste jag ha hem hö, funkar inte med hösilage längre. Så det blir till att kolla annonser och ringa de ställen där jag köpt innan här idag.
.
Fick svaren på träckproven i fredags, Lucky var helt ren från mask (som vanligt), men lilla Pippi hade skyhöga värden både blodmask och bandmask. Så nu väntar jag bara på odlingen (och håller tummarna att det inte är stora blodmasken) och när den är klar ska jag avmaska henne. Så kanske hennes päls blir lite vetig igen, har misstänkt hela tiden att hon va full med mask med tanke på hur taskig hon är i pälsen...
.
Tobbe slutar i relativt vettig tid idag, så det blir soffmys ikväll med lite go mat och godis framför nån bra film.
Men innan det ska vi iväg på en liten roadtrip, till Sandhem... Och imorgon ska vi till Utvängstorp och kika... Ska bli spännande...=)
.
I övringt går veckan i samma tecken som helgen har gjort, Tobbe är ledig måndag och ons kväll, annars jobbar han non-stop hela veckan... Så är det någon som känner sej sällskaplig och vill tjöta en stund är ni välkomna att hälsa på mej här ute i skogen...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0