Nattsudd...

Nu har jag haft en rejäl bloggsvacka ett tag, men har helt enkelt inte känt för att uppdatera något. Har väl inte hänt något jättespännande i mitt liv iofs, så ni har väl inte missat alltför mycket.
Men får väl försöka uppdatera er lite sedan sist jag skrev.
.
Ludde:
Allt går bra med Ludde, han har gått utan lindorna i hagen ett tag nu och vi har endast haft ett bakslag då han svullnade upp och blev varm, men det var bra redan till dagen efter. Han slipper nu lindorna både ute och inne på nätterna, något som han är väldigt nöjd över. Han har så himla less på mitt lindande det sista även om han snällt fann sej i det. Han har även fått börja gå i hela hagen, även den delen som är lite mer kuperad och det faller honom mycket bättre i smaken än att enbart ha den platta delen att röra sej på.
.
Jobbet:
Allt går bra, har inte hunnit med så många pass på McDonalds ännu, men det är ju bara extra vid behov, blir mer till sommaren.
På Olsen Twins flyter allt på bra, jag är helt slut efter varje arbetspass och huvudet är fullt av en massa nya lärdomar, men jag trivs kanonbra och ställer mej bara frågande till varför jag inte gjorde detta på en gång när jag slutade skolan....=) Ska från den 1 Mars få mer timmar!
.
Lucky:
Vi tränar på, provade ju att ge henne lite kraftfoder då jag tyckte det behövdes lite extra power i henne, och det fick jag, mer än jag ville ha. Energin och stärkelsen i fodret gick rätt upp i skallen på henne och gjorde henne alldeles prillig. Vet ju att hon är känslig, men trodde inte att det var så känsligt... Så det åkte bort illa kvickt, damen har kommit upp i en kalas kondition och blir aldrig trött. Det blev hon iofs inte innan heller, men då blev hennes kropp i alla fall trött, men inte hjärnan. Nu är inget av det trött, så jag segar ihop hundra gånger fortare än henne under träningarna..=P
.
Övrigt:
Ja, vad har vi mer hittat på. Vi tog hem Zorro (katt) på prov, men vi borde ha tagit större lärdom efter förra försöket att skaffa en kattkompis till våran gammelkisse Knodd. Han vill helt enkelt inte ha en kompanjon och därför får Zorro nu åka hem till min mamma igen i väntan på ett nytt hem.
Våran kära bil tyckte att det var helt lämpligt att kasta in handduken uppe vid en bensinpump på statoil. Det gamla batteriet skrek precis som jag efter våren och gav helt enkelt upp. Nu är det dock utbytt mot ett nytt, fräscht batteri som förhoppningsvis orkar med den sista kylan som denna vintern bjuder på.
Jag undrar om vi får någon vår iår.. känns som att det kommer vara vinter för alltid, lagom när det närmar sej nån plusgrad i en eller ett par dagar måste vintern kontra med att släppa minst 5 cm snö och dra ner temperaturen till -10 grader bara för att visa att den minsann inte har lämnat oss. Ne, nu får det vara nog, nu vill jag och säkerligen merparten av alla andra här i sverige ha vår...!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0