Lagat mat, skrittäcke, "Finns inte på kartan och kvällsfodring...

Precis käkat lite kvällsmat. Som jag lagat, faktiskt.. känner mej lite stolt, annars brukar det ju nästan uteslutande vara min kära sambo som står för matlagningen i den här familjen och jag för bakningen. Men ibland så blir det lite fart även på mej...=)
.
Det blev ett pass i ridhuset för den lilla svarta, hade tänkt ge henne en lång framskrittning ute i naturen innan på ca 30 min. Men det började dala stora, blöta flingor lagom när jag skulle bege mej. Så det fick bli framskrittning i ridhuset istället.
Hon är rolig min lilla skrutt, jag rider ju alltid med skrittäcke på klippta hästar eller hästar med dålig päls eller som överlag är lite känsligare, detta gör jag upp till +7 grader ungefär. Men lucky verkar inte uppskatta omtanken, hon blir seg som en gammal ridskolekuse när täcket ligger på. Trodde först att det berodde på att hon helt enkelt blev för varm, men icke. Så nu har jag det endast vid fram och avskrittning och en stund under den första traven om det är riktigt kallt. Hon jobbar helt enkelt bättre utan det...=)
Hon har sina ideer den lilla svarta...<3
.
Förmiddan tillbringades med att läsa ut min bok som inhandlades när vi var nere på Gekås sist. Boken heter "Finns inte på kartan" och är skriven av Carin Hjulström. Tror att det var hennes debutroman. Kommer en kort recention om den lite senare.
.
Så nu återgår jag till min älskade Stephen King bok - Den gröna milen. Vet inte hur många gånger jag har läst den, men den upphör aldrig att förvåna mej. Varje gång känns nästan som den första...=)
.
Ska knata genom den mörka skogen med Dumle sen, blir väl strax efter åtta, ska upp och kvällsfodra. Inte min favorit kanske, men det är ju som tur är inte alltför ofta man har de passen.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0