Trött på snön nu....Äntligen stannar Maxen i hagen!

Ännu en strålande vintermorgon....*ironi*.... Hade detta kommit i December hade jag jublat, men nu är det slutet av mars och det ska vara vår NU!
.
Känns helt overkligt att hästarna ska kunna gå ute dygnet runt om bara 1 månad. Men mycket kan hända över endast ett par dar, det vet jag ju iofs. Titta bara på igår. I söndags var det underbart vårväder, igår hade det trillar minst 15 cm snö när ja vaknade.
.
Åkte ut två extra gånger igår och checkade Maxen, båda gångerna stod han kvar i hagen. Han kanske fick sej en minnesbeta efter det att han drog sönder två handtag för mej den lille busen. Fast jag tror han fick lite påskjut bakifrån när han gick ut, han är inte den som bara trycker sej igenom saker och ting om han inte blir jagad.
.
Hade sällskap en lång stund i stallet igår också.... Precis när jag skulle gå och hämta Luddis så körde det in en bil på stallplanen. Såg ingen, mysko tänkte jag men när jag väl kom in i stallet igen så stod där en tjej. Hon skulle kika lite snabbt på stallet. Vet sedan innan att hon varit och kikat en gång innan det var färdigt. Har ju pratat med Carina nere i Havrida innan. Vet att det varit problem med den hästen, tydligen sparkat den ena av deras hästar rätt rejält och bankar sönder boxar i stallet. Men hästen är ju ursnygg....Har gått förbi flera gånger och sett den, ser lite tråkigt ut att den ska gå själv, men det är klart....Skador vill ju ingen riskera. Det är alltid problematiskt när man släpper ihop två ledarindivider. Har själv fått erfara det för ett par år sedan.
.
Trevlig som sjutton var tjejen ialla fall. Henne hade man gärna stått in samma stall som..... Vi hade rätt lika åsikter om hästhållning och så....=) Känner dock igen henne någonstans ifrån sedan innan. Men kunde inte riktigt sätta fingret på vart någonstans ifrån....hmm....
.
När hon hade åkt sadlade jag på Luddis och tog mej en tur i skogen....Jätteskönt även om det var kallt. Red ner till fikaplatsen vid båtarna och sedan genom skogen och kom upp på fältet bakom hagen. En lagom lång runda nu i början och mysig!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0