Måndag

Börjar inte jobba förens sent i efterniddag så jag har hela dagen hemma med hundarna.. Behöver städa av lägenheten och greja med lite annat. Ska ringa Viarelli och fråga om de har någon ide om varför säkringen vid batteriet går hela tiden. Det är ju uppenbarligen något med elen och där är jag ju helt lost.
 
Helgen har varit fullt upp.. Jobbade i lördags, hade maten så det va till att gå upp tidigare än vanligt.. Efter jobbet bytte jag och Emelie tändningslåset på Viarellin.. Fick skruva av i princip varenda kåpa framtill, men i övrigt gick det faktiskt smidigare än väntat. På kvällen lämnades Dumle av, lite myspys med fluffbollen.. Han råkade trampa på Charlie och det tog nog 0,2 sekunder så hade han två extremt arga tikar på sig som försvarande sin nya bror. Men Charlie fick sin hämnd på sena kvällspromenaden.. När Dumle stod och luktade på ett ställe gick Charlie fram och lyfte benen mot Dumles bakben.. Han vet vad han vill, den lille rackarn.. haha
 
Mitt soffsällskap i fredags kväll.. <3
 
Igår var jag ledig och tog det lugnt med hundarna i solen. Va hemma hos en killkompis på morgonen, hade Charlie med mig.. Sen mötte jag upp Emelie, vi käkade lite och sen kollade vi om vi kunde få ordning på det sista med mopeden, det va då (tack vare hennes pappa faktiskt) som vi upptäckte att säkringen vid batteriet går hela tiden.
 
Det blev en skogspromenad med alla hundarna lite senare på eftermiddan.. Det är en del att hålla reda på med fyra koppel, men det gick till slut.. Det är ju lättare när de är lösa..
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0