Tisdag

Helgen har varit bra, i fredags var jag i stallet både på förmiddan och på kvällen. På förmiddan fick jag och småtjejerna sällskap av Emma.. Andreas kom hit framåt eftermiddan, vi slappade i soffan en stund. Efter ett stopp uppe på Ica tog vi vägen till Habo och köpte med oss thaimat från Lotus. Såna bamseportioner och så himla gott!
 
Till kvällen så tog vi en promenad bort till stallet och fixade det allra sista innan vi tog in hästarna och gick hem. Självklart hade vi Panda och Pimmen med oss så det fick en längre kvällsrunda.
 
I lördags jobbade jag 12-19 så det blev inte mycket annat ut till stallet, sen hem och käka frukost. Meningen var att vi skulle ta en sväng förbi second handen här i Mullsjö innan jag började jobba. Men det va så vanisnnigt mycket folk att det gick knappt att röra sig där inne och att stå i kö hade tagit alldeles för lång tid. Så vi gick bara in en snabbis, kollade runt lite och sen körde Andreas upp mig till jobbet istället. På kvällen hade vi insläppet i stallet och det blev lite extra gos och mulpussande med finaste svart innan vi åkte hem..
 
I söndags så gick vi ut till stallet, fixade med allt och sen tog vi vägen genom skogen hem så tjejerna fick springa av sig lösa ritkigt ordentligt. Vi hann lagom käka lite frukost innan det var dags att slänga i första maskinen tvätt. När det var färdigt och tvätten upplockad så tog vi bilen till simhallen. Det var alldeles för längesen jag simmade nu och det va underbart.. Det blev 45 min innan jag tyckte att det räckte och gick ur vattnet.. Åkte direkt upp till jobbet när vi var klara. Hade även denna dag stallet på kvällen, smidigt när nästan allt är färdigt så det bara är att ta in och natta dem.
 
I måndags hade jag utsläppet. Andreas åkte som vanligt tidigt på morgonen och nu ses vi inte på två veckor då han ska utomlands nästa helg. Kommer bli jobbigt, men det är så det är. Jag hade hovlagaren bokat till kl. 8.00.. Fixade allt med mockningen när jag ändå var där då jag jobbade kvällen. Jobbade bara 4 timmar och det va superlugnt hela kvällen.
 
Imorse väckte Panda mig redan strax innan sju, jag hade somnat ifrån deras sena kvällsrunda och nu va de lite halvpanik, Så det va bara att dra på sig lite kläder och ta en sväng med dem. Sen bäddade vi ner oss i soffan och somnade allihopa, vaknade inte förens klockan tio igen, lite frukost och nu är det dags för en ny promenad för småhuliganerna.
 
Kram Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0