Så var det vinter igen..

Utanför fönstret faller stora flingor mot marken i ett imponerande tempo. Det som smält nu under ett par dagar kommer snart vara ersatt. Iofs är det ju finare med några minus och snö än snö/regnblask, mörkt och smutsigt överallt. Men jag hoppas bara att våren hinner kommer till 1 mars.
 
Gårdagen gick väl mer eller mindre som planerat.. Fixade stallet tidigt på eftermiddan, hade med mig Panda och Pimmen bort så de fick en lite längre promenad också.
 
Jobbade 18-24 igår men gick hemifrån redan klockan 17 då jag skulle hinna handla lite till jobbet innan. Detta gick så mycket fortare än vad jag räknat med så jag var på jobbet redan 17.35. Kvällen blev lugn och jag hann med det jag skulle. Var hemma halv ett och möttes av två trötta, men glada små fluffbollar som inte ville något hellre än att krypa upp i soffan och mysa en stund innan vi gick och la oss.
 
Idag har vi tagit det lugnt, meningen var att vi skulle gått bort till stallet på morgonen och fixat Luckys täcke. Men hon som hade kvällen hade bytt täcke på henne redan igår kväll. Nu ska hon egentligen sova naken, men nu fick det bli som det blev och jag tror nog hon överlever det en natt..
 
Kram Sofia
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0