Förkyld och det smälter..

Hela gårdagen var jag halvt utslagen.. Sov såfort jag la ner huvudet och stängde ögonen, kändes som om jag inte kunde få nog av sömn, jag var också så otroligt törstig hela dagen så jag laddade med apelsinjuice och citronvatten. Aptiten var däremot ganska så obefintlig, fick tvinga i mig lunch, inte förens framåt sent på kvällen kände jag ett sug efter mat.. Jag var inget snorig eller något sådant under gårdagen, men det är jag verkligen idag.. Så nog var det förkylning på gång alltid.
 
Men jag tog mig ändå igenom en långpromenad utmed bl a Stråken med småtjejerna, promenad fram och tillbaka till stallet.. Blev även en sväng till Second Handen, hittade gardiner till både vardagsrummet och sovrummet. Ny lampa till antingen sovrummet eller köket och lampfötter som bara ska få skärmar till vardagsrummet.
 
Ute är det numera plusgrader på dagarna.. Inte många, men tillräckligt för att snön sakta ska smälta undan.. Men nästa vecka ska det bli kallt igen, riktigt kallt! Jag hoppas att det är vinterns sista ryck innan det går mot vår. För den första mars vill jag att det ska vara barmark och plusgrader ialla fall under dagtid! I vanliga fall brukar jag längta till våren, men detta året längtar jag lite extra. Lucky ska få flytta tillbaka till Beateberg och det kan hon inte förens jag kan köra ut själv.. Jag har sagt upp stallplatsen till den sista februari och hoppas nu på att vädret i mars blir som förra årets, då blir det inga problem alls.
 
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0