Det snöar fortfarande!

Igår eftermiddag pratades det om att det skulle sluta snöa under kvällen och det var mycket riktigt ett uppehåll när jag gick hem från jobbet strax efter nio.. men sen började det där vita fluffet trilla igen och det har sedan hållt på hela natten och även nu på morgonen trillar det stora vita flingor.. Men tack och lov ingen blåst så det är till och med lite mysigt (för tillfället).. 
 
Jag har konstaterat att jag är totalt oförmögen att gå och dricka eller äta något samtidigt, efter att ha hällt mitt varma the ner i jackan två gånger, därefter lagt mig platt på marken som en annan jäkla strandad säl (med resterande thehelvete stadigt kvar i koppen) så avslutade jag det hela med att hälla ännu en rejäl klunk ner över hakan och vidare ner i jackan.. här tog tålamodet slut och jag fick ett psykbryt, kastade pappersmugg med the och allt in i skogen och gick muttrande hemåt med blöt jacka, ömma knän och snöiga vantar..
 
I övrigt var det en ganska normal dag på jobbet, lite mer att göra än vad måndagen och tisdagen bjöd på.. Hann göra en ny omgång med chokladbollar. Dessa tar slut i en rasande fart, väldigt roligt! Passade på att göra en liten specialare också, banankrämsmaränger, riktigt smarriga och blev faktiskt även ganska fina.. Bildbevis nedan!
 
Klickbara foton
 
Nu sitter jag och småtjejerna och slappar lite i soffan och väntar på att Jossan ska svara så vi kan planera lite.. vi hade tänkt gå stråkenleden, men risken för att det ligger alldeles för mycket snö på den vägen är nog ganska stor och även om jag gillar en utmaning och inte har något emot att trampa lite snö så vetisjutton om jag är så sugen på 9 km oplogad väg. Sen har jag ju de små att tänka på också, de ska dels orka (korta ben) och sen samlar Pandas päls på sig så otroligt mycket snö och det är ju inte så kul för henne.. Så det får bli en annan väg, kanske runt sjön? 
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0