Torsdag

Jaha, ätit lite och satt mej tillrätta i soffan. Panda och jag har varit i Jönköping. Panda hade en liten olycka igår, förmodligen fick hon en älgloppa i pälsen under vår promenad och när hon skulle ta bort den så hamnade hon precis framför Millies hovar och hon hann inte se henne så hon trampade rätt på henne. Lilla Panda hade en otrolig tur och klarade sej med en öm länd och aj-ig svans. Så det fick bli ett besök hos Helena på Smådjurskliniken. Så nu har hon fått ordinerat lite vila och lugn och ro och smärtstillande/inflammationshämmande.

 

 

Hade en mycket spännande eftermiddag igår, tog samma promenad med Millie som jag gjorde med Lucky, förbi vindkraftverken. Panda och Pimk gick med även med Lucky. Så duktiga är dem och gick lösa hela vägen, även över stora vägen och utmed kohagar, folk m.m Lucky tyckte att vindkraftverken va lite läskiga och blev lite stressad, men skötte sej bra ändå. Millie var superlugn hela tiden, vi mötte en traktor som startade precis när vi var nästan framme vid den, inte en min, bakom hade den utrustning för att slå gräs. Han satte igång den precis när vi var jämnsides, Millie tog ett litet skutt framåt, vände sej om och kikade på maskinen och sen va det inte mer med det. Vi fortsatte lugnt vidare förbi gården. Vindkraftverken brydde hon sej inte om alls, hon stannade och kikade på det första, men sen var det inte mer med det. Min duktiga jättebebis..<3

 

Sen lyckades en av kaninerna uppe i stallet smita ur buren igår. Så Fia fick gå på kaninjakt, lyckades fånga in den lilla kaninen en bit ner på vägen. Men hade någon sett mej smyga runt efter kaninen hade de nog trott att jag var hjärnskadad.. Men kaninen infångad och tillbaka i sin bur tillsammans med sin kompis..

 

Nu tänker jag ta det lugnt ett par timmar. Ska upp till stallet sen till halv fem, fem. Millie vilar, så det är bara Lucky som ska motioneras. Får se vad det blir för något med henne =)

 

Kram Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0