Tillbaka till jobbet

Nu när jag flyttat färdigt och både jag, hästar och hundar har hunnit landa lite så är det dags att återgå till jobbet igen.. Är en lång väg att åka för att jobba, men jag trivs så himla bra och man ska vara rädd om den inkomst man har så tills dess att jag hittar något på närmare håll så åker jag till Mullsjö för mina pass.
 
Idag börjar jag tolv, så får åka från Nässjö 10.17.. Sen jobbar jag resten av veckan, ledig måndag och sen på´t igen tisdag - torsdag nästa vecka.
 
Igår fixade jag med hemsidan hela förmiddan, käkade lite sen frukost och gick sedan upp till stallet och tog tag i lösdriften. Gjorde rent och jämnade till golvet, plockade rent det sista och satte upp staket vid ingången. Släpade dit en jäkla massa torv och spred ut och till sist fick torven ett tjockt lager spån över sej och sen kunde hästarna inviga den nya lösdriften.
 
Försökte även börja släppa ihop hästarna, började med Nora då hon och Lucky känner varandra sen innan och har gått ihop utan problem förut. Men icke att det gick idag, Nora for som en rekyl mot Lucky, vände röven till och började sparka. Lucky blev ju naturligtvis vrålarg och svarade med samma behandling tillbaka. Lyckligtvis stannade de upp när jag skrek till på dem och Nora iväg från Lucky. Varsitt fint sår kunde de surtanterna stoltsera med, tog in Nora och nu får det bli ett bra till tills vi gör något liknande försök igen. Sparkskador är ingen man längtar efter direkt.
 
Millie fick en promenad runt sjön och verkade mycket nöjd med det. Hon var mycket, mycket lugnare än i tisdags och traskade på jämte på slakt grimskaft. Hon åt även upp all sin mat när de sen gick in innan vi red iväg på Nora och Lucky. Däremot hade hon stressat mer inne i boxen denna gången när vi var ute och red. Hon var svettig och inte alls nöjd. Så nästa gång får hon vara kvar i hagen, kanske blir hon lugnare av det.
 
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0