Onsdag

Igår kväll kunde vi äntligen konstatera att lösdriften är färdig så pass att mina damer kan flytta in idag! Visst är det en del småpill kvar, men inget som inte kan göras när hästarna använder den och inget som stör funktionen. Slussen ska byggas utanför bl a. Så idag får ni foton när jag kommer hem! 
Det jag ska göra idag är att jämna till golvet det sista och sen sprida ut först torv och sist spån över och sätta tillbaka staketet runt ingången som har varit nere nu ett tag för att vi skulle kunna få ut att bröte där inne.
Ser fram emot att få se hästarna gå in där för första gången!
 
Igår gick jag upp till stallet strax innan fyra, hade en riktig latdag i övrigt och kikade på film, var ute med hundarna och bara hade det gott. Tog först ut Millie på en promenad runt sjön. Fröken dressyrhäst var först lite stressad och ville inte gå lugnt i det tempo som matte ville, men när vi hade disskuterat saken en stund så kunde vi enas om ett tempo som bägge tyckte var acceptabelt. Har konstaterat att jag får dra ner på maten till henne också, hon äter inte upp den mängd hon får på en gång nu, lyckades få i henne 3/4 innan jag gav upp igår och då fick jag truga en hel del. Iofs är hon fortfarande ganska stirrig när hon är inne själv eller om det händer något som hon känner sej stressad av och då äter hon ju inte. Men det blir bättre när hon bott in sej lite mer och känner sej hemma. I hagen går hon jättelugnt och fint jämte Lucky och är väldigt nöjd över det. De har verkligen hittat varandra de där två och det gör mej jätteglad!
 
Tog in Nora så hon var borstad och redo att sadlar tills mamma kom, sen tog vi en sväng i skogen på henne och Lucky. Jag gick först en bit och hoppade sedan upp barbacka och red runt sjön och ända ut till sista korta biten på den större grusvägen. Lucky mycket nöjd efter lite motion..
 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0