Måndag

Så har det gått alldeles för lång tid sedan jag skrev nu igen.. har tänkt flera dagar att jag ska slänga upp ett inlägg, men det har inte blivit. Kanske har jag haft för mycket annat att tänka på och greja med, eller så har jag väl kanske egentligen inte haft lust för tillfället.
 
Vad har hänt sen sedan jag skrev då? Jag jobbade helgen 6-7, längre pass bägge dagarna. Söndagskvällen var jag helt slut, arbetsdagens längd blir ju mer än bara passets timmar iom att jag numera har så himla lång resväg. Förhoppningsvis får jag tag i någonting närmare snart.
 
Måndagen efter det var jag ledig, tog det lugnt den dagen och det blev en sväng  i skogen på Millie bl a, hon är tillbaka på ruta ett när det gäller uppsittning och lite stressad det första när jag rider iväg. Men hon är ju en sådan häst som tar lite tid på sej att bo in sej så det lugnar väl förhoppningsvis ner sej tids nog.
 
Följande dagarna tis-tors jobbade jag kvällspass, firade min födelsedag i lugn och ro och fick till och med chansen att besöka min mormor och morfars gamla hus och den fiskesjö vi alltid fiskade i.. Det var 10 år sedan jag var där sist och en del hade förändrats, men känslan och den nästan magiska atmosfären var kvar. Till och med den gamla båten vi alltid använde låg kvar, tyvärr i ett mycket sämre skick än vad den var då. Men den har väl bara blivit liggande och bortglömd med åren.
 
Helgen blev lugn, motion av hästar och hundar var det jag ägnade mej åt. Tänt ljus och kikar på film på kvällarna och bara haft det lugnt och skönt. Hittar två nya favoriter vad gäller filmer, en svensk film som heter Ego som absolut ska ses igen! Och en amerikansk som heter The foult in our Stars. Så ska ni ha filmkväll, se till att inkludera dessa!
 
Idag har jag inga direkta planer uppgjorda, Lucky ska få motion.. Millie ska antingen vila eller få en kortispromenad.. Hon var väldigt, väldigt taggad igår och jag höll henne knappt så tror damen behöver motioneras lite mer ett tag framöver tills hon verkligen landat och kommit helt till ro.. Men det går jättebra att lämna henne själv i hagen nu. Hon står lugnt och kikar efter oss och fortsätter sedan med sin höhög.
 
Kram Sofia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0