Fredag

Så var det då ännu en gång fredag, brottas för tillfället med en väldigt mammig liten Pim som SKA vara i knät på mej trots att jag lyft bort henne flera gånger. Det är lite halvbesvärligt att skriva när man får ha armarna över den lilla hunden. Har precis varit ute en morgonrunda med dem och de tycker nu i vanlig ordning att det ska sovas en timma innan frukost. Låter som en utmärkt ide enligt mej!
 
Det var en lång dag igår, men det gick ändå fint. Men ikväll ska jag inte sätta igång en film sent, upptäckte när den var slut att klockan var efter ett. Behöver mina åtta timmar och det har jag inte fått inatt och det känns. Men idag jobbar jag inget långt pass och kommer hem en timma tidigare än igår. Så idag blir det motion av Lucky och Millie som fick vila igår. Åkte bara upp påväg hem från jobbet och gav dem deras "burkmat".
 
Den lilla lånade Sym Jeten gör sitt jobb, men saknar Yamasakin som jag inte får tillbaka än på knappt 1,5 vecka. Något som däremot var lite halvskumt till en början är att den fortsätter att gasa även om jag släpper gashandtaget helt.
 
Men bra med motion får jag om dagarna ialla fall. Först köra in till Nässjö (visserligen inte spec ansträngande, men mer ansträngande än att åka buss iaf. Sen tåg till Mullsjö, gå upp till jobbet (tar ca 20-25 min beroende på hur fort jag går). Jobba mitt pass där jag står hela tiden, sen gå ner till stationen igen. Tåg till Nässjö och sen köra hem. Slutar jag i vettig tid så blir det ridning och de dagar jag börjar tre så motionerar jag hästarna innan jag åker till jobbet. Sen ska hundarna ha sina promenader och även om jag alltid har med dem i skogen när jag rider/går/tömkör hästarna så behöver de ju röra på sej flera gånger om dagen. Det är tur att jag inte har något emot att motionera.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0