Min helg..

Har lite kvällsmys med småtjejerna (Panda, Pim och Lisa).. Sa hej då till Andreas för snart en timme sedan.. 
 
Sista inlägget jag skrev var strax efter klockan tolv natten till i fredags, min fredag såg ut som så att jag först åkte upp till stallet tidigt.. Lucky och jag tog en sväng i skogen och busade av oss. Pigg ponny, glad matte och med ännu gladare Panda och Lisa som glatt skuttade med bland löven och mossan i skogen.
 
Tog tåget från Jönköping vid klockan ett, började jobba klockan två, kort pass på fem timmar. Kom ner till stationen i god tid och längtade efter att få sätta mej på det varma tåget och komma undan det ruggiga vädret. Visst sjutton skulle tåget vara försenat, självklart.. När jag nu hade någon som snart väntade på mej i Nässjö. Strax innan fem i åtta rullade tåget in på Mullsjö station. Var i Nässjö lite över en timma senare. Andreas kom ner till tåget och mötte mej, vi åkte hem och käkade lite och kollade sedan på film..
 
Igår hade jag tagit på mej ännu ett jobbpass, vill egentligen inte jobba när jag har ledig helg. Men lön är viktigt också så det vara bara för mej att ännu en gång göra mej redo för ett pass på VIP (tur att jag älskar mitt jobb!). 
 
Blev en lugn lördagskväll när jag kom hem.. Jag var helt slut efter ett par dagar med mer eller mindre fulla människor (lantbruksmässa på Elmia ons-lör).. Så att bara få komma hem och sätta sej, öppna en öl och käka lite gott och sen ha myskväll med lite film va oslagbart!
 
Idag tog vi det lugnt på morgonen.. kikade på lite serier.. åkte in en sväng till Nässjö, handlade lite småsaker som mor min hade glömt och tog också en sväng in på Rusta.. De har äntligen fått in fårskinn (imitation) i mindre storlek. Så köpte två till småtjejerna.. Tanken är att de ska kunna ha dem i soffan sen på kvällarna och mysa ner sej i! Panda fattade tycke för dem på en gång och ville helst inte lämna bilen när vi kom upp till stallet.
 
Fixade med hästarna, blev en promenad med Lucky och lite mys med Millie som för övrigt precis börjat fälla av all den fula lite längre päls hon började sätta i slutet av sommaren när magen inte var som den skulle riktigt. Så nu börjar hon bli riktigt fin igen!
 
Kram Sofia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0