Ingen rast, ingen ro..

Det enda jag har kvar att göra denna dagen är att kravla mej upp ur sängen, gå ut med hundarna på kvällsrundan och sen tvätta av ansiktet, borsta tänderna och krypa ner i sängen igen. Dagen har gått i ett och jag är så otroligt trött just nu, så eventuella stavfel får ni ha överseende med helt enkelt.
 
Sov skitdåligt inatt, lyckades somna till några minuter strax efter tolv.. sen låg jag vaken och stirrade i taket till ca halv två.. lyckade somna igen, men sen dess har jag vaknar ungefär två gånger i timman med oroskänsla i kroppen. Jag har varit trött, väldigt trött så det är inte det.. Men jag har bara inte kunnat sova. Så jag hoppas på lite bättre nattsömn inatt. Gav ialla fall upp framåt morgonen och gick upp, gick ut med alla hundarna och tog sen med mej bara mina upp till stallet och mötte upp Anna. Vi tog en sväng runt vindkraftverken med Lucky och Toga.. Lucky var lite ovillig det första och jag tyckte att hon rörde sej lite stelt, så nu är det täcke på alla nätter framöver när det ska vara såhär kallt som det varit inatt. Hennes gamla muskelskada i länden börjar göra sej påmind igen så det är dags nu. 1 h och 15 min tog rundan och Panda och Pim var med hela tiden.
 
När stallet var färdigt var det bara för mej att skynda hemåt, naturligtvis krampade ju höftjäveln lagom när jag kommit förbi fotbollsplanen.. Efter lite hårdhänt masserande och en del väl valda ord så lyckades jag ialla fall fortsätta hemåt igen. Efter en snabbrastning av mammas hundar så var det bara för mej att gå direkt in i duschen och försöka göra mej iordning.. Lunch hann jag inte med och frukosten hade jag ju redan hoppat över, så jag kompromissade lite.. Det fick bli, 1 macka med skinka, 1 kexchoklad och 1 glas apelsinjuice.. Täckte knappast hela kostcirkeln, men man kan inte få allt.
 
Mötte upp Jossan inne i Jönköping halv tre, H&M:s rea fick ett besök (naturligtvis), hittade en topp som jag bara va tvungen att köpa. Passade mej perfekt! Men lite hjälp från geniet (kan vara jag?), så fick även Jossan med sej en hel kasse med kläder som skall invigas vid lämpligt tillfälle!
 
Tröjan
 
 
Efter en sväng till Gina (hittade extremt snygga jeans som jag inte kunde motstå) så var klockan redan fem och det var dags för mej att åka upp och möta mamma. Sa hej då till Jossan och bestämde med mamma att vi skulle mötas upp vid m2 Center. Den skoaffären som ligger där är min favorit. Hittade massor jag ville ha, bl a ett par nya träningsskor som även dem fick läggas till dagens shopping. Mamma skämde bort mej med nya vinterskor, hittade ett par Timberlandstövlar som jag velat ha flera vintrar i rad, men då jag inte lägger 1700,- på ett par skor har det aldrig varit aktuellt. Men nu var det halva priset och i rätt färg så då slogs det till på ett par sådana också.. 
 
Efter en snabbis upp till stallet och ge mina kvällis och ta in mammas så landade vi hemma igen där matlagning stod på schemat. Men nu är dagens måsten avklarade och när hundarna varit ute sista gången och jag gjort mej iordning så är det dags att sova.. Har ett par timmars sömn att ta igen och imorgon ringer klockan tidigt då jag lovat att släppa ut och morgonfodra i stallet.
 
Kram på er!
Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0