Fredag

Sitter i soffan i Boxholm och myser med småtjejerna.. Vi tog lite sovmorgon idag och gick inte ut förrena halv nio, men det var ingen som klagade över detta. De är riktiga sjusovare både Pim och Panda. Allra helst hade de nog gått i ide nu under hösten fram tills de riktigt fina vinterdagarna kommer. Regn är inte riktigt deras favoritväder.
 
Ännu en dag med gråmulen himmel, men det känns ändå helt okej.. Har inget planerat som jag behöver göra utomhus idag mer än rasta hundarna när de behöver gå ut.
 
Igår lyckades jag inte komma ur sängen, en natt till med dålig sömn. Så hästarna fick lite ofrivillig sovmorgon, men de såg inte alltför arga ut när jag kom upp och släppte ut dem. Mina går ju ute så de bryr sej inte så mycket, fast Lucky var lite upprörd över att frukosten var lite sen. När stallet var klart och allt hö packat tog jag Lucky och småtjejerna och gick en promenad upp till Hallhult och vände.
 
Panda tyckte att det var lämpligt att springa rätt igenom flera högar med koskit, så det var rätt in i duschen med henne när vi kom hem igen. Hann käka lite, packa och betala räkningarna innan det var dags att gå upp till bussen.
 
Åker hem ikväll igen, jobbar denna helgen.. Har lite dåligt samvete över Lucky och Millie, att de får stå så mycket. Men de verkar inte alltför missnöjda. Det är skönt att ha dem på lösdrift, då rör de sej mer än om de skulle stått inne på box nästan halva dygnet. Jag har tagit beslutet om att sälja Millie, känner att det är det bästa både för henne och för mej, även om det känns i hjärtat att behöva se henne lämna. Från igår e.m fanns hon på annons och nu hoppas jag bara att det perfekta hemmet hör av sej. Hittar jag inte det så säljer jag henne inte..
 
 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0