Ett lite gnälligt inlägg..

Ja, man brukar ju säga att man mår som man förtjänar.. men jag vetifan vad jag har gjort för att förtjäna att må såhär. Det började med att jag vaknade tidigt i söndags, genomförkyld med en hals som kändes som ett rivjärn och feber ovanpå det. Somnade om och som vanligt när jag har feber så drömmer jag en massa konstigt.
 
Lyckades ta mej ur sängen strax innan tio, in och käkade lite frukost och satt sedan och vilade en stund innan mitt pass började vid tolv. Dagen var minst sagt speciell, lyckades klämma armen i en dörr (aj!), samma arm som jag slog i axeln på i lördags, inte samma dörr dock.. alltid något! Dagens gäster bestod till största delen av nästan totaldöva pensionärer, hälften av dem var inte på sitt mest strålande humör. Ett par barnfamiljer som uppenbarligen inte skulle ha lämnat hemmen imorse och två bandylag och flera bussar med blandat folk. Dagen toppades av att jag fick en nål från en spruta i näven, naturligtvis tog den så djupt att den stack hål, så efter ett samtal till 1177 (sjukvårdsupplysningen) blev jag uppringd av en infektionsläkare (det blev ju lite stirrigt då det jag stack mej på inte var en vanlig diabetesnål som vi kan hitta ganska ofta på brickor och tallrikar). Så efter jobbet var det bara att kliva av i Jönköping, åka upp till Ryhovs infektionsklinik för att lämna blodprov och få en spruta mot Hepatit B, den ska sen upprepas 3 gånger. Så nu är det bara att vänta på provsvaren från blodproven. Jag som inte ville någon annat än att få åka hem tidigt och gå och lägga mej, det blev inte riktigt som jag tänkt mej..
 
Lördagen var lugn på jobbet, passet gick fort trots att det är förlängt och numera åtta timmar som blev 8,5 då vi inte hann klart till åtta.. Efter jobbet satt jag och Josefine och tjötade ett par timmar innan hon åkte hem. Efter ett kvällssamtal till Andreas och därefter ett snabbt samtal till mamma så började jag kika på en film, men däckade innan jag kommit igenom halva.
 
Idag har jag inte gjort så mycket nytta än, känns ungefär som om jag blivit manglad under natten eller gått ett par ronden i boxningsringen. Vad jag vet har jag inte gjort något av det. Men det ger sej nog under förmiddagen. Ska upp till stallet om en stund och se till tjejerna. Lucky ska få lite motion och Millie pyssel eller en promenad.
 
Åker till Boxholm i eftermiddag, hem imorgon.. 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0