Tisdag

Tog en lugn morgon, satt ute på trappen medans hundarna for runt mej. Efter regnet som kom igår kväll så kändes allt så friskt.

 

Gick in och duschade vid tiotiden och började sedan göra mej iordning för att åka till jobbet. Gick ut kvar över elva (gott om tid) för att åka iväg. Tro fan att mopedskrället inte skulle starta, bråkade med den en lång stund. Till slut när jag varit både halvt hysterisk, ledsen och uppgiven så gick jag över i att bli riktigt förbannad. Stampade till på kicken så jag trodde pinnfan skulle ryka av, då hoppar helvetet igång, jag skyndade mej att gasa ett par gånger och sedan på mej hjälmen och iväg. Var på VIP 12.01..

 

När jag jobbat klar, bytt om och bråkat en stund med mopeden så åkte jag vidare mot stallet. Tog vägen via Mullsjö och sen Furusjövägen ut.

 

Det blev skogen för bägge mina underbara. Började med Lucky, red en av våra vanliga rundor som i vårt tempo tar ungefär 1 h. I sista backen hem, när jag precis släppt fram henne ordentligt i galoppen så flyger det upp en stor jäkla fågel precis framför nosen på henne, känner hur hon stampar till, redo att ta ett hopp åt sidan. Min reaktion är att klämma åt med benen utav bara helsike, vilken gör att hon tar ett jättestort galoppsprång framåt och fortsätter sen. Duktiga tjejen..<3

 

Med Milla fick jag sällskap av Jenny, Moa, Sigge och Zorania. Vi skrittade bortåt vägen, Millie som inte riktigt är som andra ”unghästar” ville gärna gå först och knatade på i sitt eget tempo. På hemvägen tyckte hon att det passade bara att trava ifrån Zorania på den lilla gräsvägen. 50 minuter var vi ute och då var fröken dressyrhäst ganska nöjd sedan.

 

Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0