Surig

Jävla moped.. tredje gången sedan jag köpte den i höstas som den nu är påväg in till verkstan.. Denna gången tror vi på bränslekranen eller någon av de tillhörande slangarna. Något med undertryck, vakumslangar och en massa andra delar som jag tror att jag förstod funktionen på.. Helt enkelt förklarar.. den får inte tillräckligt med bensin och säger upp sej varje gång jag släpper gasen lite för fort..
Den dog helt på uppfarten till stallet idag, fick putta den sista biten.
 
Den starta och gick faktiskt hela vägen hem, men inte helt smärtfritt. Fick hålla på och krångla med den en hel del, trodde det var kört när jag fick stanna ute vid stora vägen och invänta några bilar. Men nu står den i transporten påväg in till verkstan i Jkpg igen. De har ju alltid tagit bra hand om den innan. Men visst känns det lite tråkigt när de till och med vet vilken moped det är jag ringer om när jag säger det "lilla silverfärgade yamasakihelvetet" igen..
 
Pållarna fick komma in och käka sin lunch inne idag. Det klagade de inte över och fick nu en chans att verkligen hälsa då de fick stå jämte varandra. Lucky såg lite putt ut först att Milla stod i hennes box och hon fick låna grannens, men såfort hon såg att det fanns mat där inne så var hon så nöjd så.. En rejäl avhåring, Millie släppte enorma mängder vinterpäls och tyckte det var superskönt att få hjälp att bli av med lite. Hon har haft täcke inatt och var torr och go under..=) Millie tycker precis som Lucky inte om att dela hennes matte med en annan häst så när jag går in till Lucky och gosar med henne stampar Milla med benen så att jag verkligen ska höra och se hur missnöjd hon är. Lucky däremot tar det hela med ro och kikar mest på henne under lugg, hon undrar nog mest vad Millie har att klaga över sålänge hon har mat i boxen..;)
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0