Ny vecka

Så var det måndag igen, jag sitter i soffan och väntar på att solen ska dyka upp ute och torka till världen lite grann så man kan sitta ute och ha det gott. Hundarna är lika slöa som jag och vi har intagit soffan, så det är ganska fullt för tillfället.
 
Frukost har jag inte ens funderat på ännu och de små fyrbenta verkar inte ha tänkt tanken än heller.
Foten är helt klart mycket bättre idag, det blev ett litet missförstånd mellan Keramik och mej igår och när jag kom hem var den svullen som attan, hade fått en ny grop och början till ett fint blåmärke kunde skymtas.
 
För övrigt så klarade jag mej precis undan regnet igår eftermiddag i stallet. Satte mej i bilen precis när de första regndropparna började trilla. Lucky fick en promenad på 40 min, tyckte det var lite lagom med en skrittrunda och eftersom jag inte hade några vettiga ridkläder med mej så fick det bli promenad. Millie fick komma in och käka, få en avbortsning och sen gå ut igen. Hon har gått en del nu sista dagarna så det fick bli vila så kör vi på igen idag.
 
Tobbe jobbar lunchen och åker sen och hämtar min lilla moped och är väl inte hemma förrens runt halv sex, så det blir lite senare ut till stallet idag. Men det är helt okej. Det är ljust långt efter nio på kvällarna nu.
 
Igår va vi iväg en bit nedanför Bottnaryd, hundarna fick leka med sina kompisar och roligt hade de. Panda har hittat en ny superkompis i lilla Wilma, de är lite lika de där två damerna och går fantastiskt bra ihop. Så skönt att se lilla Panda som brukar vara så blyg och inte vill ty sej till nya hundar på en gång bara bli superkompis med en annan hund så fort. Dumle flörtade järnet med Daisy och fick med henne på lek ialla fall ett par gånger (=lycklig hårboll).
 
Foton från i lördags
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0