Måndag

Redan den 5:e maj.. Tiden går otroligt fort och det är inte många veckor kvar innan det är dags för mej att åka till kusten.. Ska bli otroligt härligt att få komma dit igen!
 
Idag är det sol och fint väder och det ska jag och djuren försöka att ta tillvara på så mycket det bara går. För nu väntar ett par dagar med dåligt väder och regn. Men jag ska inte klaga, det behövs. Har varit torrt ganska länge nu och det har varit gräsbränder på ett par ställen bara nu det senaste. Det enda som känns lite surt med att det ska bli regn är att temperaturen också sjunker rejält. Kyla i den formen gillar jag inte!
 
 
Igår red jag ut i skogen på Millie för första gången. Vad jag vet så är hon aldrig riden i skogen innan. Hon skötte sej mer än perfekt och gick mer än gärna först med öronen spetsade. Det blev även lite trav till henne stora glädje.
40 min var vi ute tillsammans med sällskapet Joanna på Ricky. Sen var det en lite trött och väldigt nöjd Millie som fick sin burkmat och sen stå inne och käka lite extra hösilage innan hon fick gå ut i hagen och fortsätta sin lunch där.
 
 
Lucky fick jobba lite lös på ridbanan. Dels ville jag kolla av hur hon rörde sej och sen ville jag låta henne få ett "light-pass" och bara mjukna i kroppen. Hon såg jättefin ut och ville mer än gärna jobba lite till. Men efter 
30 min var jag nöjd och hon fick skritta av och sen gå in för streching och lite belöning i form av äpple.
 
 
Testade mitt gamla knep som jag alltid använde förut när man har en extremt dammig häst (sådär som de gärna blir när det fäller den sista pälsen).. Det går liksom inte att borsta bort, hur mycket man än försöker. Ta en svamp, fukta den lite (inte blöt). Dra den över hästen, låt torka bara någpn minut så pälsen fortfarande är fuktig. Borsta sej ordentligt en gång till.. Och voila, dammet är nästan helt borta! För mej som har en svart häst är detta ovärderligt!
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0