Lördagsmorgon i solens tecken!

Strålande sol och underbar värme mötte mej när jag klev utanför dörrn och ut på trappen imorse vid halv sju-tiden.
Panda var morgontrött (som hon alltid blir på sommaren, på vintern går det minsann bra att väcka matte vid halv sex-sex.
 
 
Stackars Pimmen har varit dålig i magen inatt och helt nerklabbad så när hon fått kissa så blev det en vända i duschen för henne. Så nu är hon ren och luktar smaskens igen! Både fördelar och nackdelar med en hund som nästan är helt vit.
 
Tobbe är iväg hela dagen idag också så jag får roa mej på egen hand. Idag är första dagen som Pim får vara ensam en stund sedan olyckan. Det blir när jag åker till stallet. Blir ingen motion av någon av hästarna idag, bara mockning m.m Eftersom jag inte vill lämna henne längre än nödvändigt. Borde klara mej på en ca en timma med restid och vad jag behöver göra i stallet.
 
Men jag har annat att göra idag, det behöver städas. Tog den mesta disken igår, men lite finns det allt kvar. Sen tänkte jag tvätta alla hundfiltar. Dumle ska få ett bad + en rejäl genomkammning (något herr Fluff själv inte vill kännas vid), även Panda skulle må bra av ett en liten dusch. Plus att jag har massor med nya ideer till smycken och det kliar i fingrarna att sätta igång kan jag lova!
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0