Go förmidda!

Det blev en sväng tidigt till stallet idag.. gav alla hästarna frukost, släppte sedan ut Lucky och Co så att jag kunde mocka. De fick käka sitt morgonhö ute i solen och det var den ingens om klagade på!
 
 
Var hemma till klockan åtta igen och efter att dogsen fått frukost parkerade jag mej här i väntar på ännu lite varmare väder. Tänkte ta med mej hundarna ut och ligga på gräsmattan och läsa och bara ha det gott. Tobbe är iväg och jobbar hela dagen så jag och dogsen får klara oss själva. Pim får med sej sin bur ut och sen lägger jag en filt över så det inte blir så ljust för henne. Hon mår nog bra av lite frisk luft, men tror inte att det är bra för henne att ligga i solen för länge.
 
I förrgår (onsdags) jobbade jag 12-16 och åkte sedan ut till stallet. Fick bytt min fårskinnspadd mot en större med en tjej i Mullsjö som behövde en mindre, mycket smidigt! Den nya större passade bra till Luckys sadel!
 
Det blev en ridtur i skogen med Joanna och Emma, Vi var ute strax över en timma och det blev både trav och två härliga galopper. Millie har verkligen unghästgalopp, kommer bli väldigt ridbar när hon blir starkare och mer musklad. Lucky fick gå i hagen och ha det bra!
 
 
 
 
Igår fick Lucky ett pass på ridbanan, hon var superfin! Jobbade igång i galoppen från början efter inledande skrittarbete som jag testade sist. Fick igång hennes bakkärra ordentligt och hon kändes rörlig. Efter att ha diskuterat om vi skulle trampa eller jobba i sluta på volten så kom vi till sist överens om att det är mycket lättare att helt enkelt göra som matte bad från början och jobba i slutan. Den galoppen jag fick i henne efter det var helt underbar, så rid- och reglerbar! Bästa jätteponnyn! <3
 
Millie fick vila och "fika" i gröngräset innan hon fick gå in och käka sin burkmat och extra hö inne i boxen.
 
 
 
Pimmen imorse..<3
 
 
Kram Sofia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0