Fredag

Morrn på er! Idag skriver jag från sängen, hade så satans ont i ena axeln när jag vaknade så idag fick det bli till att sätta sej här istället, ordentligt uppallad emot mina kuddar. Panda ligger utsträckt jämte mej och och stensover.
 
Tanken var att jag skulle hinna med så mycket igår, inventering av mitt material, städning av arbetsbänken, fota alla nya berlocker + de nya modeller som jag ska skicka iväg. Men de blev inget med det. Slöade ända fram tills det var dags att åka ut till hästarna och när jag kom hem var jag så satans kall och stel (köra moped i +5 grader är ingen höjdare) att jag bara kröp ner under ett tjockt täcke i soffan och där stannade jag sen.
Så det som inte hanns igår får jag försöka hinna med idag istället.
 
Hästarna var kanonfina igår. Lucky skrittade jag först ut på 30 min och sen jobbade jag henne på ridbanan en stund efteråt. Hon kändes fin, men var först inte alls samarbetsvillig i galoppen. Men det släppte ganska kvickt. Jobbade med galoppfattningar en stund och sen fick hon gå in, trött och nöjd. Idag ska hon få en lugn runda i skogen hade jag tänkt.
 
Milla skulle ut i skogen, så mycket hade jag planerat. Men jag hade inte bestämt mej under vilken arbetsform. Valet föll på tömkörning, fröken tyckte först att det var mycket märkligt att jag skulle gå bakom henne när vi skulle ut i skogen och visste väl inte riktigt åt vilket håll vi skulle åt. Men det tog väl max 1,5 min, sen var vi påväg med långa kliv. Hon gick med öronen riktade framåt hela tiden, enda gången hon vände dem åt något annat håll var när jag pratade med henne. Hon älskar verkligen skogen, skönt med två såna hästar! Idag tänkte jag att hon skulle få ett pass på ridbanan, jobba vidare på det vi tränat på innan. Upprepning, upprepning, upprepning, men hon lär sej fort och snart sitter det!
 
 
Kram Sofia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0