En sån underbar kväll!

Helt ljuvligt ute, la mej på en filt en stund och läste när jag kom hem.. Helt underbart att ha den sakta nedåtgående solen i nacken och bara mysa i värmen. Mina miniälsklingar är helt utslagna efter sex timmar i stallet och sover som små grisar. De orkade knappt skälla på grannen när denne gick förbi.
Men så har de fått rejält med motion idag också, plus att det har varit väldigt varmt för dem. Men de är så duktiga, såfort de hittar vatten ute så dricker de och/eller badar tassarna för att kyla ner sej.
 
Vi började med en ridtur i skogen på lite över en timma tillsammans med Joanna och Ricky. Både Lucky och Ricky var ganska loja i värmen och var väldigt nöjda med att skritta nästan hela vägen, blev lite lugn trav på hemvägen då gräsvägen vi testade var alldeles för inbjudande för att låta bli..
 
Hjälpte Titti att "passa" hovslagaren och luncha hästarna innan jag tog in Millie och borsta av henne lite snabbt. Vi tog en promenad i skogen på 30 min och sen fick hon stå och käka gräs en stund innan det var dags för burkmat i stallet. Mätt och nöjd gick hon ut i hagen igen. Fyllde på vatten i bägge mina tjejors hagar och mockade hos Lucky innan jag och småtjejerna rullade hemåt igen. Trötta, men väldigt nöjda!
 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0