Tisdag

Snacka om att kroppen är en vane"maskin". Jag har gått upp strax innan sju nu ett par mornar med jämna mellanrum och när tror ni att jag vaknade idag? Tio i sju.. Ingen hund som väckte mej, inte heller några tranor som gapar för full hals ute på fältet. Nepp, min kropp ställer om sej så sjukt fort. Varför kunde den inte göra det när jag gick i skolan och skulle upp på morgonen?
 
Idag blir det inte stallet förrens halv tio. Jag och Emelie ska ut på lite äventyr. Vi var ute och åkte lite igår också, alltid spännande att se nya hästar och träffa nytt folk. Emelie kände lite på en valack som var 1,86 i mnk höjd. Stor som ett jävla hus, fattar inte hur hon kom upp på den jätten. Jag hade behövt pall, med en pall på..
 
Lucky får gå i hagen och ta det lugnt idag. Red henne barbacka igår och hon var så mjuk och fin, verkade helnöjd och vinklade benen både här och där och tog i. Min underbara jätteponny! Emelie var snäll och fotade oss lite. Men har inte hunnit redigera de fotoa ännu, ska se om jag kan ta tag i det nu på morgonen!
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0