Söndag morgon

Sov ända till kvart över åtta idag. Men var inte hemma förrens kvart i två inatt heller, så det var väl inte så konstigt.
 
Dagen igår började med att jag vaknade innan sju och naturligtvis råkade jag putta till Pim som kom på att hon nog var jättekissenödig började stöka runt och väckte Panda och var ännu mer nödig. Så upp och ut med dem i ovädret.
Sen in och vilade en stund innan jag satte mej med datorn.
 
Satt och filade lite på min ide med hjärta pannbanden. Som de är nu är det ju itne godkända att tävla dressyr på då de bl a inte är i läder. Men nu har jag mejlat ridsportförbundet och hoppas på ett svar under veckan om den iden jag har för ett nytt pannband kommer bli godkänt i tävlingssammanhang i dressyr.
 
Vi åkte en sväng in till Jönköping och handlade. Sprang in på Hööks en snabbis och köpte en ett kindkedjeskydd till Lucky, fick bli ett från Acavallo: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=590080
Tjejen i butiken sa att det var smidigt att få på, smidigt vet jag inte om jag skulle kalla det direkt. Fick tvinga på det med våld. Men nu sitter det där och ska testas idag. Finns ju enklare modeller, men denna är lite tjockare och längre så tror den blir bra till prinsessan, det får ju inte låta, skrammel är läskigt..<3
 
Sen på e.m så åkte jag ut till stallet och tog först en promenad med Lucky och småtjejerna i det sista av solens strålar. När mockning och foder/vatten var färdigt gick jag in till Emelie. Jenny kom lite senare och det blev en go tjejkväll med massa tjöt och skratt. Småtjejerna tröttnade snart på oss och krullade ihop sej och somnade på varsitt håll.
 
Nu blir det lite frukost innan det är dags att åka ut till stallet igen.
 
Kram Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0