Sommartid!

Ni har väl inte glömt att ställa om klockan? Fast egentligen behöver man ju inte bry sej om det. Det mesta ställer väl om sej själv nuför tiden. Mobilen och datorn sköter sej själva.
 
Dagen igår var toppen! Eller ja, började väl kanske sådär iofs, mötte upp Emelie vid risbro och åkte in till Jönköping. Först tog vi en vända på Eko, sen upp till Elmia, vi var taggade på en jätteloppis med allt du kan tänka sej, men icke. Först fick vi stå i kö 40-45 min, skitdålig luft och en massa människor som knödde, stank parfym och hostade på en = kände huvudvärken komma krypande.. Väl inne så är väl det enklaste ordet för att beskriva det bevikelse. Nästintill bara krimskrams. Jaja, nu har vi testat och aldrig mer..
Hann ge ÖoB ett besök innan vi åke hemåt igen..
 
Satte fart med städningen och hann kratta en del innan mamsen rullade in på gårdsplanen.. Åkte mot Axtorp för att hämta upp hästsläpet, hann nästan hem innan jag upptäckte att något smarthuvud (jag) hade glömt nycklarna i stallet i västen som jag hade till stan. Duktigt! Så det fick bli ännu en tur upp till stallet för att hämta dem. Men snart var vi på rätt spår igen. 
 
Milla gick bra att lasta, hon testade oss lite först. Men med lite övertalning så gick det hela fint och smärtfritt. Lite svettig var hon på bogen när vi kom hem till stallet. Men hon backade av jättelugnt och försiktigt och kikade på sitt nya hem. Hon fick stå i boxen en stund och andas ut, sen släppte vi henne till ungponnyerna på lösdriften. Inga problem, tösen är ingen bråkstake utan vill bara vara ifred. Så snart stod de i varsin hög och åt lugnt.
 
Gick ut och hälsade på henne efter nån timma, hade med en borste men inte så stort hopp om att hon skulle vara intresserad av att stå still hos mej och bli borstad. Så fel jag hade.. Hon slutade äta och stod och bara mös när jag borstade av henne och efter ett tag vände hon rumpan försiktigt mot mej och ville bli kliad i svansen. Myshästen <3
När jag skulle lämna hagen gick hon efter mej, jag stannade, hon gick fram och ställde sej så nära hon kunde och mös sen ner huvudet i min famn. Sån underbar häst!
 
Lucky spanade på nya "lillasystern" ifrån hagen jämte. Hon kör alltid fram mulen och ser ut som en bebis när hon är nyfiken. Milla hälsade fint genom att fladdra lite med näsborrarna. Tror nog att de kan bli kompisar när de ska gå ihop i höst.
 
Högrest donna jag har skaffat!
 
Med muskler och hull kommer hon bli superfin..
 
Spanar på nya "systern" sketen och dan..<3
 
Tröttis
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0