Morrn!

Här sitter jag i soffan och har inte riktigt kommit igång med dagen ännu. Hundarna har varit ute och ska strax ha frukost. Själv är jag inte det minsta hungrig ännu, men det är ju inte alls konstigt, det är så det brukar vara.
 
Tänkte städa av lite snabbt här inne nu på förmiddagen, sen ut en sväng om det fortsätter med fint väder och greja lite i trädgården. Men de pratade om regn, vi får se..
 
Idag blir det stallet ikväll, longering eller jobb på töm tänkte jag för tösen idag. Tror hon behöver jogga ur sej lite idag efter två dagars träning. Ev kör jag en snabb massage av överlinjen på henne också. Allt beror på hur hon känns och ser ut. Nu längtar jag efter den första riktigt, riktigt varma dagen så jag kan bada av henne. Men hon behöver släppa sin vinterpäls först och den sitter som berget iår, enda stället hon börjar fälla det minsta på är i pannan, i stjärnen. Så det andra följer nog snart. Tur att hon inte får så mycket päls. Skillnad var det på Pippi som såg ut som en mammut vintern igenom, man kunde ju plocka av stora tussar från henne när hon började fälla, på kliställena i hagen såg det alltid ut som att någon haft livet av en kanin.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0