Trött och seg

Jag vet inte om någon överförde sin baksmälla till mej tidigt imorse, i så fall får den personen väldigt gärna ta tillbaka den.. Tycker väl inte riktigt att jag förtjänar den med tanke på att jag inte drack en droppe alkohol igår.
 
Panda väckte mej i vanlig ordning (alldeles för tidigt) och ville gå ut, jag låtsades sova en stund, men det går inte att lura den lilla ullbollen. Det är precis som att hon hör på min andning att jag är vaken eller något? Så det var bara till att ge sej och gå upp och släppa ut bägge två. Påväg till dörren drabbades jag av akut yrsel, huvudvärk och som följt till detta kom naturligtvis illamåendet. Som tack och lov släppte såfort jag la mej ner igen. Men det går inte att ignorera att huvuder känns som en tryckkokare och ögonen som att de skulle vilja ploppa ur skallen.
 
Så nu sitter vi nerbäddade i soffan, jag och mina små för att försöka kurera mej lite inför dagens plövningar. Tanken är att ta sej ut till stallet mellan regnskurarna och fixa iordning till Lucky. Det blir ingen ridning idag, hon kan behöva en vilodag efter att ha gått nu i tre dagar. Det tror jag inte att hon blir ledsen för, hon tycker nog bara att det är gott att få gå i hagen med kompisarna och ha det gott hela dagen.
 
Hundarna och jag får väl försöka oss på en promenad i skogen också, så de små huliganerna håller sej lugna till kvällen. Just nu sover de som grisar och jag riktigt ser hur de fyller på energiförråden för att kunna terrorisera allt omkring sej till 150% senare idag. Ibland är det tur att de är söta..
 
Och ja, jag är lite bitter idag.. 
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0