Tog en liten paus..

..från bloggen.. Det bara blev så. Har haft så mycket i huvudet sista dagarna att det har helt enkelt trillat bort från dagordningen. Men lite foton har det blivit ialla fall.
 
Vad har jag hittat på de senaste dagarna då? Vi får väl ta det hela från början.
 
Torsdag: Millie fick en promenad i skogen på 35 min, sen jobbade jag kvällen 17-22.
 
Fredag: En snabbis ut till stallet på morgonen och sen jobbade jag 12-22.30 så jag var riktigt trött när jag kom hem.
 
Lördag: Var i stallet på förmiddagen och packade ihop Millies saker. När mamma kom upp red jag bägge två och resultatet av det har ni ju redan sett iom de foton jag la ut i söndags. När vi var färdiga i stallet lastade vi Millie och körde över henne till Fredriksdal. Allt såg lugnt ut på kvällen och jag stannade över natten för att vi skulle släppa ihop med mammas hästar på söndagen.
 
 
Söndag: Vaknade tidigt och tog en promenad upp till stallet med alla hundarna (5 st!) och vi kom fram utan att de trasslat in sej alltför mycket. Sa godmorgon till Millie och gosade med henne en stund medans alla hundarna fick fara runt lite som de ville i gräset. Gick hemåt och käkade frukost. Vi gick upp till stallet allihopa med hundarna lite senare framåt förmiddagen för att släppa ihop. Det gick väl inte riktigt som planerat. Mammas hästar ville inte ha någon ny kompis och talade om detta väldigt tydligt. Millie fick till slut framåt kvällen gå tillbaka i den lilla hagen som hon gick i första natten. Det var det enda stället hon var lugnt. Jag tog tåget hem sent på eftermiddagen.
 
 
Måndag: Försökte lösa hur vi skulle göra med Millie och när kvällen kom hade jag fortfarande ingen lösning. Lucky gjorde ett kanonpass på ridbanan i löslongeringen. Hade henne inspänd en stund av passet och den lilla skönheten går från klarhet till klarhet och blir bara starkare och stadigare för varje dag.
 
Tisdag: Vi bestämde att Millie får komma hem igen och frampå dagen tog jag tåget till Nässjö där mamma hämtade upp mej. Åkte direkt upp till Millie som var glad att se mej. Ville helst inte att jag skulle gå ifrån henne någon gång och var extremt kelig. Vi åkte hem till mamma och käkade och det kändes ju lite tråkigt att vi fortfarande inte hittat någon lösning så hon kunde få gå på bete nu under sin vila som det var tänkt.
När vi sätter oss i bilen för att åka upp till stallet igen för att lasta och köra hem Millie plingar det till i mobilen och resultatet av det samtalet kunde ju inte ha blivit bättre! Vi kunde köra Millie direkt upp till en kompis som har enorma betshagar med massor av gräs, naturligt rinnande vatten i hagen och det bästa av allt. En trygg stabil flock som välkomnade henne och lät henne vara med direkt! Det kändes så bra att lämna henne där och se henne så lycklig med sina nya kompisar.. Längtar tills på fredag då jag ska åka och hälsa på henne..<3
 
 
Kram Sofia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0