Tisdag

Varför ska man vakna klockan sex när man är ledig? Lika bra att gå upp och släppa ut hundarna som naturligtvis på en millisekund upptäcker att matte är vaken och blir akut kissenödiga bägge två. Dumle däremot tar det hela med mer ro och tycker nog egentligen att det är för tidigt att gå ut redan vid den tiden, men följer snällt med när man ber honom.
 
Gårdagen var varm, riktigt varm! Åkte upp till stallet halv elva. Ingen mockning då Lucky är ute på nätterna nu. Började med att löslongera henne, hon var seg som kola så efter en halvtimme hämtade jag tränset och min hjälm och hoppade upp barbacka istället. Då blev det fart på damen, hon jobbade jättefint och galoppen vi fick till var så nära perfekt den kunde komma. Idag får hon en tur i skogen och bara ha det gött!
 
Millie fick vila, då jag inte ville vara borta från hundarna längre än nödvändigt. Men en snabb "fika" i gröngräset hann vi med.
 
Fick hem materialet till nya serien igår, supernöjd med alltihopa och det blev så fint. Kunde inte motstå att börja använda ett på direkten. Jag valde färgen Crystal AB!
 
 
De hade utlovat regn idag, men än sålänge skiner solen och det var riktigt varmt och skönt på morgonen. Det ska bli kanonväder framåt nu säger de ju. Enda dagarna som det ska bli sämre än idag och på torsdag. Men lite regn behövs ju alltid, särskilt om det ska bli så varmt som det är sagt. Kommer torka och bli risk för gräsbränder väldigt fort om inte marken får lite nederbörd emellanåt.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0