Söndag

Blev väckt 06.15, som vanligt av en liten svart-vit luddig sak som tyckte att det var dags att gå ut i solen.. Så få fick vi väl göra det.
 
Dagen tillbringade hemma i lugn och ro, städade och låg i solen och bara hade det gott. Småhundarna var lite väl glada så de fick vara i sin lilla "hage" medans jag försökte få lite, lite färg på kroppen.
 
Åkte in ut till stallet förens klockan 19, fick då åka svängen bort till macken också.. Tanken ekade skrämmande tom och dunken var inte påfylld. Men jag tog mej ända dit och när tanken var full igen styrde jag ut mor stallet.
Lucky fick vila och Millie och jag jobbade på ridbanan. Hon tyckte att jag var ap-jobbig som ställde krav på henne. Men släppte fint efter en liten stund och gick riktigt avslappnat. Lyckades hålla högergaloppen i två hela varv, men nästa gång jag ska jobba henne i galoppen ska jag rensa ridbanan på cavalettis och hinderstöd först, så jag inte behöver fundera på att styra runt allt sånt, räcker med att behöva koncentrera sej på att få henne framåt och stadig.
Men jag tycker hon var superduktig igår min lilla dressyrhäst.. <3
 
Kom hem och maten stod på bordet, skönt att bli bortskämd ibland..<3
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0