Onsdag

Snart har redan halva veckan gått och det är inte långt kvar innan det är dags att bege sej mot västkusten för sommaren. Jag vill att tiden ska gå fort på ett sätt och på ett annat så får det gärna gå sakta så jag får mer tid hemma med Millies utbildning. Men det ska bli skönt att låta henne få lite semester, äta på sej det sista och bara ha det gott. Jätteponnyn tar jag med mej och det blir trimmning hela sommaren! Sen får hon lite semester när jag kommer hem i augusti.
 
Hann rida bägge hästarna igår, Millie fick ett pass på ridbanan och det gick väl sådär. Hon lyckades på nåt jäkla vänster få in bettringen i munnen och efter det hade hon mer eller mindre damp och ville inte prata med mej mer. Så idag byter jag bett så får hon ha Luckys full cheek bett. Funkar hon bra på det så får det bli till att köpa ett sådant till henne också. Lucky älskar ju sitt och det är det hon går överlägset bäst på!
 
Lucky och jag tog en blöt sväng i skogen, skuttade mellan pölarna men klarade oss ifrån det värsta regnet. Fröken var pigg och gjorde galoppfattningar som en stjärna. Så otroligt stark!
 
Hann med en promenad på lite över en timma tillsammans med småtjejerna igår mellan regnskurarna. Trodde de skulle vara trötta och nöjda när vi kom hem igen. Nöjda var de nog, men speciellt trötta var de knappast..
 
 
Tänkte åka ut till stallet om nån timma. Jobbar 17-22 ikväll. Likadant på torsdag och sen är det ledig helg igen!
 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0