Mån-Ons

Måndag:
 
Lagom när jag satt utanför stallet i godan ro och funderade på vad jag skulle börja med så ringer min hovslagare och frågar om jag möjligtvis har tid idag. Passade ju himla bra så bägge tjejerna fick fötterna omskötta. Lucky stod som ett ljus som vanligt och nu är hon redigt preppad inför kommande träningar och skogsturer med sulor och silikon runt om. Millie blev bara verkar och det såg helt okej ut, hon sliter dem fint själv. Själva verkningen skötte hon kanon och det var bara höger bakben (som vanligt) som skulle vifta lite mer än nödvändigt.
 
Mamma kom upp en sväng och lämnade lilla Lisa (Panda och Pims syster), ska ha henne till lördag för att avlasta mamma lite då hon hade svårt med hundvakt denna veckan. Sen klagar jag inte över att behöva ha den lilla sötnosen..;)
 
Tisdag:
 
Stallet på förmiddagen, Lucky fick en skrittrunda i skogen på 35 min. Till sällskap hade vi Joanna och Emma på sina pållar. Tog en långpromenad med dogsen mitt på dagen innan det var dags för mej och Pimmen att åka in till Smådjurskliniken för återbesök efter sparken. Allt såg superfint ut och Pimmen lämnade kliniken med blankt besiktningspapper och får nu träna på precis som vanligt igen!
 
Onsdag:
 
Åkte ut tidigt då det pratades om regn. Solen sken från en klarblå himmel, men man kände att det var åska på gång. Luften stod nästan helt still och var väldigt tryckande. Och mycket riktigt, hann rida Lucky (som för övrigt jobbade som en världsmästare idag) och hade precis tagit in Millie för att göra henne iordning när himlen öppnade sej och regnet vräkte ner. Sekunderna efteråt började det mullra och smälla om vartannat. Det vräkte ner i nästan en timma innan det avtog. Jag passade på att åka hem och klarade mej hela vägen hem utan att vi allför dränkt även om jag inte direkt var torr.
 
Blev en lång sväng i skogen med småtrollen idag också, pigga småskitar och väldigt trött matte. Sen hem och städa, tvätta och laga mat. Efter det däcka i soffan en stund innan jag satte mej vid arbetsbordet och fixade ett armband och en lös berlock till en kompis som ska få det imorgon. Plus att det blev 4 extra armband gjorda.
 
Så nu är jag helt slut och somnar vilken sekund som helst. Så det får bli ett besök på toaletten och sen kudden..
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0