Lördag, bara en vecka kvar..

Om exakt en vecka är jag ute i stallet. Packar/städar det sista och rider både Millie och Lucky. Fram på dagen kör vi Millie till Fredriksdal för bete.
 
Jag planerar att göra det mesta klart på torsdag, det är i princip den dagen jag kommer ha tid till att fixa allt. Annars är alla dagar nästa vecka rätt fullbokade.
 
Det blev bara Luckys om fick motion igår, jag kom till stallet senare än vad jag hade tänkt och regnet hotade hela tiden med att börja trilla från himlen. Det kom en liten skur medans jag red Lucky, men jag var så fokuserad på henne och träningen att jag märkte det knappt. Red faktiskt Lucky på hackamore och det gick riktigt bra. Fick ungefär samma effekt som jag får på ett stångbett. Många fattar inte hur skarpt bettet faktiskt är.
 
 
Lill-Panda har försmodligen fått in något skräp eller petat/stuckit sej i ögat och det rinner och kliar. Stackarn, tvättar med ljummet vatten och hoppas det lindrar och blir bättre snart. Hon är tack och lov inte svullen, men lite röd längst in vid ögat mot näsan sett.
Blir det inte bättre så får jag be veterinären ta en kik på henne på tisdag när Pimmen har sitt besök.
Så fram tills det är bättre får hon hålla sej i skuggan, inget direkt solljus i känsliga ögon!
 
Skogspromenaden igår..
 
Panda sötnos och sen mitt senaste halsband till höger.. Nya favoriten!
 
 
Idag får bägge hästarna komma ut i skogen. För Lucky som jobbar hårt nu det sista blir det en promenad på nån halvtimma, bara så hon får komma ut och röra på sej dagen efter ett hårdare träningspass.
Millie och jag tar sällskap med Joanna och Ricky, för oss blir det en lite längre tur med trav och galopp. Fortsätter att rida på full cheek bettet då det verkar passa henne bra!
 
Kram Sofia
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0