Tisdag

Klockan är över tolv och jag skulle egentligen behöva sova..
 
Måste upp tidigt imorgon också och släppa ut hästarna.. dagen idag har varit lugn, stallet på morgonen.. Nora som fick sista dosen metacam i söndags kväll kändes fin i hovarna/benen och fick gå ut för första gången på två veckor idag, det var en väldigt glad tant som struttade runt i sjukhagen och betedde sig som en nykläckt fölunge på grönbete.. Härligt att se henne!
Lucky tycker att jag är tråkig som bara myser lite och borstar, byter täcke, mockar och matar.. Hon vill jobba, men tyvärr springer tiden iväg.. det är inte smidigt att pendla 8,5 mil fram och tillbaka till jobbet och de dagar jag är ledig (om det är flera i rad) så är jag i Boxholm. Men det kommer bli mycket bättre för henne efter flytten, dels kommer jag inte kunna åka till Boxholm och sen får jag så otroligt mycket mer tid över på dagarna för henne, så nu ska hon igång lite försiktigt..
 
Arbetsdagen har varit som de flesta dagar med ett fåtal undantag nu innan jul.. väldigt lugn.. På kvällen var det jag och Jossan, stackarn står själv i tre timmar efter det att jag gått hem.. Det gjorde iofs jag innan hon kom, men då vet man ju ialla fall att det snart kommer någon så man får lite sällskap..
 
Panda är fortfarande jätteduktig när hon ska få alla sina droppar i ögonen (3 olika sorter). Även om hon är trött på oss och vårt klabbande med henne öga så finner hon sig snällt i det, bara hon får godis efteråt.
 
Imorgon åker jag till Boxholm på kvällen, men kommer hem redan torsdag morgon igen så det blir bara över natten. 
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0