Måndag

Jaha, vad har jag hunnit med denna dagen hittills..
 
Hade utsläppet i stallet imorse tillsammans med mamma, åkte upp utan hundarna då vi hade lite bråttom.. Sen hem och hämta hela ligan (-Mimmi som är på dagis som vanligt).. Panda hade återbesök på Smådjurskliniken klockan 10.30, och efter att två veterinärer kikat på henne och hummat och funderat kom de fram till att vi ska byta ut ögonsalvan mot en annan sorts droppar istället. Och sen tog de ett rör blod som de separerade och får på så sätt fram ett slags serum som vi ska droppa i ögat på henne, jag gillar verkligen tanken på att läka med kroppens egna "grejer".. Så nu ska vi testa detta ett par dagar och sen ska hon tillbaka på fredag klockan 9.00. Då ska det bestämmas om det läker tillräckligt bra själv eller om hon kommer behöva en operation för att skrapa bort ärrvävnad i ögat..
 
På vägen tillbaka från Jönköping så stannade vi till i stallet och lunchade pälsbollarna.. Sen åkte vi hem, käkade lite lunch själva och vräkte oss sedan i soffan där jag nästan somnade. Men hann ringa och fixa med elavtal och så först ialla fall..
 
Sen nu ikväll har jag packat tre kartonger med grejor, sorterat lite. Sett till att ett brev blivit hittat, påskrivet, fått frimärken och ska skickas imorgon.. Gått igenom en massa saker och papper och kunnat slänga en massa som inte behövs..
 
Strax blir det en tur upp till fröken ponny, mocka och fixa till henne för kvällen.. Får se om jag får liv i småtjejerna, de sover som två små grisar här jämte mig och ser inte sådär jättesugna ut på att gå upp än..
 
Imorgon är det åter igen jobb som väntar, 13-21 så det blir tidigt iväg och sent hemma.. Men nu är det bara 5 dagar kvar, sen har jag bara en promenad på 25 min till jobbet!
 
Kram Sofia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0