Måndag 2014-12-15 kl.14.22

Börjar inte jobba förens 18.00 ikväll, har stängningen så jobbar till tolv. Kommer vara trött när jag kommer hem, men det är skönt att jag kan vara hemma hos mina småtjejer i princip hela dagen. Sen kommer Mia och tar en promenad med dem runt nio-tiden ikväll. 
 
De fick följa med till stallet imorse. De va väldigt nöjda påvägen till stallet, mindre nöjda påvägen hem då det kom snöblandat regn. Pimmen hade jag med jacka till,  mem Panda brukar ju inte frysa så hon var utan och det lät hon min inte glömma. Lilla tjejen såg ut som sju svåra år och gav mig hela tiden blickar som talade om exakt vad hon tyckte om mig som matte just där och då..
 
Lucky som flyttade till Mullsjö igår fick idag gå ut tillsammans med en ny kompis, dräktiga Wanna.
Det hela gick väldigt odramatiskt till, Lucky gjorde som hon brukar och totalignorerade stackars Wanna som undrade varför den nya hästen vägrade hälsa på henne. När de efter någon timme fick varsin höhög bara en bit ifrån varandra tittade de på varandra och såg ut som att de sa "tänker inte du sparka på mig så sparkar inte jag på dig". Sen ställde de sig lugn i varsin hög och åt..
 
Tog en sväng till Ica när vi ätit frukost och vilat en stund, hundarna hotade med att tugga sönder mina strumpor om de inte fick hundben medans jag jobbar. Så det var bara till att göra det. . Så nu är det två mycket nöjda rallyråttor som ligger med varsitt ben och gnager för fullt. Men det får bli till att köpa storpack inne i stan nästa gång jag har vägarna dit, annars kommer vi gå i konkurs om jag ska uppfylla deras brnkrav med ben från Ica.. haha
 
Vi trivs bra här i Mullsjö, hundarna har skött sig över förväntan.. visst skäller de till då och då,  men tystnar snabbt och reagerar inte alls så mycket som jag trodde att de skulle göra på olila ljud..
 
Finns mycket mer att skriva om, men det får bli lite då och då framöver..
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0