Kväll

Har krypit ner under täcket.. hade tänkt ta en dusch innan jag gick och la mig, men det skiter jag i.. får bli imorgon istället. Känner att jag börjar bli trött och det tänker jag ta tillvara på så kanske jag somnar i vettig tid ikväll.. det här med att inte kunna somna förens tidigast klockan två på nätterna börjar kännas i kroppen. Jag är ju en sån människa som behöver mina åtta timmar för att fungera korrekt. Nån natt går väl bra med mindre sömn, men inte flera veckor i rad med endast nån bra natt här och där..
 
Idag har Panda varit på besök på Smådjurskliniken i Jönköping igen, de borde verkligen införa bonussystem eller klippkort, det hade vi tjänat på vid det här laget.. jag och mina små oturshundar..
 
Diagnosen blev som vi trodde ett rejält sår på hornhinnan i vänster öga, ovanpå det var det ordentligt inflammerat så nu har hon både fått ögondroppar som ska hjälpa till att hålla ögat fuktigt, salva för att hjälpa läkningen och få bort inflammationen och sen lite smärtstillande för att hon inte ska vara där och pilla eller ha ont.. De två sistnämna ska tas två gånger per dag, morgon och kväll och ögondropparna minst 3 ggr/dag helst mer..
 
Så nu ligger hon här vid mitt ben i sängen och gnager på ben.. får ju fjäska lite för henne nu när hon är lite aj-ig. I vanliga fall brukar jag aldrig ömka mina hundar.. Men Panda, Panda måste man tycka synd om.. hon mår konstigt nog bättre av det. Hon tycker inte mer synd om sig själv som de lätt annars gör, hon blir bara glad och viftar på hela kroppen och mår till synes bättre av att hennes matte fjäskar för henne och tycker synd om henne när hon mår dåligt eller har ont någonstans.. Skiter man bara i henne och låter henne vara ser hon däremot ut som sju svåra år.
 
Imorgon är det dags att jobba igen, 12-21 denna gång så kommer nog vara skapligt trött när jag kommer hem klockan elva.. Det blir upp tidigt för vi ska hinna med att åka upp och släppa ut hästarna och jag ska mocka och fixa hos Lucky också..
 
Kram Sofia
 
Pimmen och Liza i "fjäskposition" vid frukosten
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0