Trött mest hela tiden..

Är inne i en riktig låg-period. Är i princip trött nästan hela tiden och vill bara sova så det är vad jag gör. Myser ner mej tillsammans med min lilla RallyRåtta och kikar på film eller tv. Det är det enda som hjälper, att vila tills jag känner mej pigg igen.
 
Har haft mycket runt omkring mej nu sista dagarna, varit iväg mycket och haft lite att fundera på som helt har sugit all energi ur mej. Och även om mina batterier är återladdningsbara så tar det väldigt lång tid för dem att bli fulladdade igen.
 
Det har varit regn, regn och åter regn idag. Så trots att jag hade planer på att tömköra finaste hästen så fick hon en ledig dag i hagen istället. Det spöregnade hela tiden jag var i stallet och varken jag eller hästen tycker om att bli blöta om öronen. Lucky är väldigt nöjd, för hon får ha Keramik för sej själv i hagen. Stackarn tredje hagkompisen har aj-igt i benet efter närkamp med några pinnar (tror vi) så hon får gå för sej själv tills benet är lite mer brukbart igen.
 
Pippi tyckte att det var mer än skönt att få komma in under förmiddagen och få bytt täcke och käka hösilage och burkmaten inne istället för att stå ute i regnet. Visserligen har de en stor lösdrift att gå in i, men jag tror ändå att de tycker om att komma in en gång ibland och få lite pyssel när det vräker ner.
 
Panda ville inte följa med till stallet idag, när jag ropade på henne att hoppa in så sprang hon upp på trappen igen och tittade lite olyckligt på mej, så hon fick vara hemma med husse. Hon hatar verkligen regn och sitter mest i dörröppningen i stallet ialla fall, eller kurar ihop på täckeshögen och vill helst sova bort regnet.
 
Imorgon är T ledig, så då blir det hemmamysdag med något gott att äta och lite onyttigheter till kvällen. Stallet får jag fixa någon gång mitt på dan när det är uppehåll.
 
Kram Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0