Torsdagsplanerna

Har Vampire Diaries maraton, eller maraton och maraton. Hela 6 avsnitt har det hunnit komma ut sedan säsong 5 började i USA, i Sverige ligger vi en bit efter, det är därför det är så himla bra att kunna kika på avsnitten via nätet istället. Slipper man vänta. Jag brukar invänta några avsnitt och sen kolla ifatt när varje ny säsong börjar, annars får jag kolla om de första avsnitten då jag hinner glömma bort stora delar av dem innan man kommer in i serien igen.
 
Hade först tänkt att åka ut till stallet på morgonen med T och sen hem med honom när han slutade. Men eftersom det jag hade inbokat blir förrens imorgon så passade jag på att ta en slöardag här hemma istället. Hade all tanke på att städa och diska, men det blev inte riktigt så nej.. Hamnade som sagt framför datorn istället och där blev jag fast.
Har inte ens käkat frukost än, hundarna och katten har dock fått sitt annars hade jag nog varit ganska utskälld vid det här laget.
 
Idag blir det premiärbesök i Mullsjö Simhall, jag brukar ju åka in till Rosenlund annrs, men nu har jag inte simmat på väldigt länge och det är dels längre att åka och mycket dyrare inträde på Rosenlundsbadet. Så ger Mullsjö en chans, gillar jag det inte så får det väl bli Jkpg igen helt enkelt.
 
Satt igår och började lägga upp planerna för nästa års vandringar. Ja, det kommer bli flera.. Fick blodad tand sist och kommer att gå på flera nästa sommar. Ska ge John Bauerleden ett nytt försök, blev ju avbruten utav det dåliga vädret iår. Sen hade jag funderingar på att gå några fler leder. Gärna någon uppåt här, men har inte hittat någon som tilltalar mej ännu. Sen har jag planer på att ta en långtur med kanoten också (om fanskapet flyter), T såg väldigt skeptisk ut när jag frågade om han ville följa med och han påstår att man kan inte ut och paddla kanot själv. Så är det någon som känner sej manad att följa med mej och mina Rally-råttor till nästa sommar så gör er tillkänna!
Enda kravet är att ni kan simma, får sjunker kanonskrället så kommer jag ha fullt upp med att rädda mej själv.
 
Stallet blir det inte förrens efter fem idag, men det känns ändå okej, Kan jag lämna prinsessan inne efter motionen.
Det blir nog tömkörning, longering eller lite löslongering för henne idag, vi får se vilket humör både hon och jag är på helt enkelt. Ridning blir det inte, det har jag redan bestämt. Gissar på att min höft kommer vara rätt mör efter simningen och behöver den vila den kan få innan imorgon.
 
Nu är det ca 2,5 vecka kvar innan lilla PimPim får komma hem till oss. Hon hade blivit så stor sist och det är knappt så jag kommer igåg om Panda var så stor i den åldern. Det var hon säkert, men har nog glömt bort mycket trots att det bara var lite över ett år sedan jag fick hem henne. Förmodligen blir det en tur ut nästa tisdag också. Panda kunde jag ju följa varje dag sista veckorna, men PimPim får jag nöja mej med att se en gång i veckan, men hur många valpköpare får det..<3
 
Ikväll blir det till att ta det lugnt efter stallet, kanske kan jag övertala älsklingen att vi handlar något gott och har riktig myskväll i soffan framför någon bra film. Han brukar inte vara så svårövertalad till såna saker..<3
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0