Torsdag

Idag var jag i stallet redan klockan åtta, efter lite tjöt inne hos Emelie så åkte vi till hösilagebonden och hämtade två balar, det blev en intressant resa då vi lånade en 30-kärra som hoppade runt på vägen som en onykter gorilla såfort bilen gick över 25 km i timmen. Men tillbaka till stallet kom vi ialla fall.
 
Tog ut Lucky på ridbanan och trots en ganska.. hrmm. intressant upplevelse så är jag väldigt nöjd med min fina flicka. Hon gjorde sitt bästa och var mjuk och fin i galopperna. Högergaloppen börjar bli så himla bra, så mjuk och stark.
 
Hemma igen hann jag lagom käka lite sen kom Veronika och hämtade upp mej, följde med och besiktade hästen jag behandlade igår och han dansade igenom besiktningen utan problem. Det var till och med så veterinären såg lite förvånad ut och ville nog inte riktigt tro på att behandlingen var det som hade hjälpt!
 
Fick gosa valpisar en liten stund också innan det var dags att åka hem igen. Min lilla tossa är helt underbar, knatade runt på golvet och blev jättearg när jag lyfte upp systern. Morrade och ville inte alls bli lämnad ensam och inte få ta del av uppmärksamheten. Och hon viftar på svansen, så himla sött. Den går som en liten propeller såfort man pratar med henne..<3 Åhh! Det är alldeles för långt till den 3 december.
 
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0