Tisdagsnöjet!

Det har varit en dag med lite regn, blåst och grå himmel. Men har fått en del gjort ialla fall, Lucky fick ett pass på ridbanan, hon var lite, ganska, jättesur det första eftersom nästan halva ridbanan är vattenfylld och hon hatar att gå i vatten.. Och med en matte envisare än en norsk iller så får man snällt ge sej och både skritta och trava igenom vattnet när hon säger till med de stora bokstäverna! Så de så! Men man behöver inte gå och springa fint och absolut inte se nöjd ut.
Efter galoppen (som för övrigt gjordes i den torra delen, nån måtta måste det vara på skvättandet) så var liten svart häst mycket nöjdare, mjuk som en gummiboll trampade hon bakbenen långt in under sej och fick massor av beröm.
Det var en ganska trött liten ponnyhäst som gick vid min sida upp mot stallet sen.
 
Mamsen kom och hämtade mej idag, hem en sväng så jag fick byta lite kläder och sen åkte vi iväg på våran vanliga tisdagsnöje, e.m/kväll i Almenäs. In en sväng och pussa valpnäsa innan det var dags för stallets nordsvensk att få sin massage. När han var färdigbehandlad så blev det fika och mer valpgos inne i huset. Jäklar var stora de börjar bli, far runt på golvet och skäller, morrar och biter i det mesta som rör sej med sina små, små valptänder..
 
Klättrar lite på syrran!
 
Smakar på mattes tår..
 
PimPim till vänster
 
 
 
Man får knappt va såhär söt..<3
 
 
 
 
Storasyster tycker det är jättekonstigt att matte kommer hem varje tisdag och luktar valpis. Hon vill också följa med säger hon..<3
 
Var hemma strax innan sju och efter det att jag rastat hundarna blev det soffan direkt, under mitt stora tjocka täcke mös jag och Panda ner oss. Nu har vi precis ätit kvällsmat och rastat en gång till så nu är det trötta och nöjda hundar som slocknade kvickt.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0