Tankar om julen..

Nu är det ju knappt 1 månad kvar tills julen är här. Inte långt kvar tills det är första advent och dags att tända första ljuset. Vi har kommit fram till att vi gör som vi brukar, tar det som det kommer och stressar inte med att få upp saker till en viss tid. Något som jag dock gärna vill ha upp och som jag tycker är väldigt stämningsfullt är stjärnor eller ljusstakar i fönstrena. jag föredrar stjärnor och därför blir det sådana här iår. Har även kikat på de där glas"bollarna" med ljusslingor i, blir förmodligen en eller två såna också.
 
Julgran har vi inte haft på ganska många år, dels så är T allergisk (tål kungsgran = billigt och bra.. eller ej) och sen så tycker ingen av oss att det är kul när den barrar och efter juldagen så känns den liksom sådär löjligt överflödig. Då vill man att nya året ska komma och sen är det bra med det. Men jag tycker att det är väldigt mysigt med en stor fin gran med massor av pynt just under julhelgen. Men ibland så bllr man sådär väldigt praktisk och då blir det ingen. Vi får se hur det blir iår. Vi har ju de där små lurviga att tänka på också..
 
 
Har hänt mer än en gång att både katter och hundar har haft julgransplundring långt före granens bäst-före datum har gått ut.
 
Några speciella julklappar önskar jag mej inte, jag vet redan om den största och det liksom räcker med det. Har dock önskat mej lite smågrejor, bl a ett par väldigt snygga vinterstallstövlar av min älskling. Får se vad tomten kommer med. Har dock inte den blekaste om vad jag ska köpa till honom än. Övriga på julklappslistan har jag klurat ut ganska bra, men jag brukar inte stressa med sånt där. Det förstör liksom hela grejer med julen som enligt mej är till för att umgås med de man tycker om och bara ha det lugnt och skönt. Äta gott och fundera över året som har gått..
 
Kram Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0