Söndag

Jag hade en massa planerat som jag skulle göra idag och trots att solen skiner från en klarblå himmel och det är en underbar höstdag utanför fönstret så känner jag inte för att göra någonting alls. Så jag tar dagen som den kommer och det som görs, det görs..
 
Panda lyckades med någonting när T skulle ha ner henne från soffan innan, helt plötsligt stod hon på 3 ben, men inte ett ljud kom det från henne. Jag klämde och kände, stretchade och grejade och snart gick hon som vanligt igen, hon ser lite stel ut precis när hon reser sej ibland, men annars är hon precis som vanligt och inte ett ljud om att det skulle göra ont när man grejar med benet. Så hon får massage och streching med jämna mellanrum så får vi se hur det hela utvecklar sej. Ska strax släppa ut henne en andra gång för idag så får vi se hur hon rör sej ute på stora ytor.
 
Eftersom det är så underbart väder ute idag så har jag ialla fall bestämt mej för att ta med kameran till stallet och se om jag kan få lite fina foton. Lucky får en sväng i skogen, hon har gått på banan två dagar i rad nu. Om det blir promenad, tömkörning eller ridning det återstår att se. Men det lutar väl mest åt ridning känns det som.
 
Borde nog ta mej i kragen och bege mej utåt snart, dagen går fort och snart är det mörkt igen. Imorgon har jag den tunga uppgiften att ringa Svensk Lantbrukstjänst och boka till Pippi. Känns inget kul alls, men det känns rätt och det är det viktigaste.
 
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0