Onsdag

Ja, det har varit två hektiska dagar nu.. Gårdagen började med stallet, blev bara mockning och stallfix, hann inte rida. Men hann ta ett par foton på min lilla bergsget ialla fall när jag var ute och gosade med henne i hagen.
 
 
 
 
 
Hann hem och käka och byta om, sen skjutsade T in mej till Mullsjö så jag hann fylla på busskortet innan det var dags att ta tåget in mot stan. Panda bäddade ner sej i min jacka på en gång och sussade gott hela vägen.
 
 
Från Jönköping blev det buss mot Gränna. Panda älskar dessa bussar, för hon kan ligga ner på sätet och ändå se ut hela tiden.
 
 
Gick av bussen i Stamseryd och mötte upp Sara och lilla Atlas, hennes 4 månader gamla Papillonvalp. Panda var väl inte överförtjust vid första blicken, men när hon hade fått tala om att hon är faktiskt äldre och bestämmer så lekte dom som sjutton och for runt i stallet och busade. Älskar att se henne leka med andra jämnstora hundar, hon ser så lycklig ut! Kikade på Saras sadlar och fick då också pussa lite på Mars mule. Sen var det en annan tjej i stallet som ville ha sin sadel kollad på också. Så fick lite gjort när jag ändå var där!
 
Sen åkte vi till Gränna, efter en promenad runt strandpromenaden (saknat!) så fick dogsen busa lite innan vi åkte bort till Thörns och hämtade käk. Blev en kycklingrulle för min del, smaskigt!
 
Åkte med bussen 18.45, då var både Panda och Atlas trötta som sjutton, men nöjda efter allt lek!
 
 
Det blev en spännande resa in till Jönköping då bussen inte hade något riktigt lysa, chauffören fick blinka med hellyset emellanåt för att se att han ialla fall var på rätt sida vägen. Men halvlyset verkade inte funka alls och inget bestående helljus fick han på heller. Man liksom vet att man är "hemma" och åker gamla buss 101 när något på bussen inte funkar. Behöver jag säga att Panda var helt slut hela vägen hem, fick till och med bära henne av bussen i Jönköping.
 
 
 
 
Var hemma kvart i nio, men ingen rast, ingen ro.. Blev upplockad direkt och så blev det en tur ut till Almenäs för att behandla en av hästarna där. Så var inte hemma förrens halv elva. Då i princip ramlade jag in i hallen.
Jag hade då inte svårt att somna sen, det kan jag lova!
 
Kram Sofia
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0